مودم های Adsl با یک یوزرنیم و پسورد پیش فرض ، رابط کاربری تنظیمات تحت وب خود را محافظت می نمایند! که پس از اعمال تنظیمات Adsl و کانفیگ نمودن مودم ممکن است این رمز عبور پیش فرض را تغییر داده باشیم و اکنون برای ورورد و دسترسی به تنظیمات مودم به آن پسورد نیاز داریم و آنرا فراموش کرده ایم!

 

تصویر آموزش ریست کردن پسورد مودم Adsl

 

چه کنیم ؟!

در این مطلب خواهید آموخت تا در این مواقع چگونه مجددا دسترسی خود به تنظیمات تحت وب مودم را داشته باشید...

 


ادامه مطلب ...


مرورگر گوگل کروم یکی از مرورگرهای محبوب دنیای وب است که در سال های اخیر توانسته است جای خود را در بین کاربران اینترنتی باز کرده و خود را به یکی از محبوب ترین و پر کاربردترین مرورگرهای اینترنتی تبدیل نماید!

البته دلیل این رشد روز افزون و سریغ این مرورگر را میتوان نبوغ و خلاقیت کمپانی قدرمتند گوگل نام برد که سازنده و ارائه دهنده این مرورگر است و روز به روز امکانات جدید و مفیدی را به آن اضافه میکند!

 

تصویر آموزش ساخت پوسته دلخواه خود در مرورگر گوگل کروم



ادامه مطلب ...


اضافه کردن زبان های مختلف به ویندوز 8 (پیغام ها، منوها، صفحه کلید)

 

 



ادامه مطلب ...


روش اجرای مرورگر گوگل کروم در دسکتاپ ویندوز 8

 

 

 

 

به صورت پیش فرض در ویندوز 8 مرورگرهای اینترنتی در صفحه Start Screen باز میشوند. ضمنا با انتخاب هر کدام از گزینه های موجود در صفحه شروع (Start Screen) که به یک صفحه وب لینک شده باشند، مرورگر پیش فرض ویندوز (Internet Explorer) باز خواهد شد. در این مقاله، روشی را با هم مرور میکنیم که توسط آن میتوانید علاوه بر اضافه کردن مرورگر Chrome به صفحه شروع، کاری کنید تا این مرورگر در دسکتاپ ویندوز باز شود.

 

به این منظور، از رجیستری ویندوز استفاده میکنیم. اما با توجه به اینکه اطلاعات زیادی باید در رجیستری وارد شود، این اطلاعات را ابتدا در یک فایل رجیستری (reg.) درج میکنیم و سپس با اجرای آن، به صورت خودکار وارد رجیستری ویندوز خواهد شد. ضمن اینکه میتوانید این فایل را روی کامپیوتر خود ذخیره و نگهداری کنید تا در صورت نصب مجدد ویندوز بتوانید با اجرای آن دوباره این تنظیمات را اعمال نمایید. 

روش کار:

- ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه مروگر Google Chrome را نصب کرده اید!

- یک فایل متنی Notepad باز کرده و این اطلاعات را درون آن کپی کنید:

 

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CLASSES_ROOT\ChromeHTML\shell\open\command]
“DelegateExecute”=-
[HKEY_CLASSES_ROOT\Chrome\.exe\shell\open\command]
“DelegateExecute”=-
[HKEY_CLASSES_ROOT\Chrome\.exe\shell\opennewwindow\command]
“DelegateExecute”=-
[HKEY_CLASSES_ROOT\Chrome\.exe\shell\run\command]
“DelegateExecute”=-

 

اکنون این فایل را با اسم Chrome.reg ذخیره نمایید.

(دقت کنید که پسوند فایل باید reg. باشد. این را میتوانید با تنظیم نمایش پسوندها در ویندوز کنترل کنید)

 

  

- حالا با دوبار کلیک، این فایل را اجرا کنید تا دستورات موجود در آن به رجیستری ویندوز شما اضافه شود. احتمالا با یک درخواست اجازه برای ثبت اطلاعات در رجیستری مواجه خواهید شد که مربوط به امنیت ویندوز است. آن را با خیال راحت تایید کنید.

 

- ویندوز را ریستارت کنید تا نتیجه کار را ببینید.



ساخت CD بوت تعمیر و بازیابی ویندوز 8

  

در هنگام خرابی ویندوز و نگرانی بابت از دست دادن اطلاعات در صورت نصب مجدد، هیچ چیز بهتر از داشتن یک CD بوت نیست که بتواند ویندوز شما را تعمیر و بازیابی کند. در این مقاله، روش ساخت یک CD تعمیر (Repair Disc) در ویندوز 8 را با هم مرور میکنیم. این روش توسط خود امکانات ویندوز 8 انجام میشود و نیاز به هیچ ابزار یا نرم افزار اضافه ای ندارد.

 

روش کار:

- در محیط ویندوز 8، کلید های Win+Q را بزنید تا وارد قسمت جستجوی ویندوز شوید.

- عبارت recdisc را جستجو کنید و بعد از پیدا کردن ابزار، وارد آن شوید و روی Create Disc کلیک کنید.

- یک CD خام را درون درایو قرار دهید. چند دقیقه طول میکشد تا اطلاعات رایت شود.

 

 

بعد از پایان کار، CD تعمیر و بازیابی ویندوز شما آماده است. با ماژیک CD روی آن بنویسید و آن را در جای مناسبی برای روز مبادا قرار دهید!

 

شاید دوست داشته باشید قبل از آنکه روز مبادا برسد، نحوه استفاده از این CD را یاد بگیرید. پس به این صورت عمل کنید:

 

- CD را درون درایو قرار داده و کامپیوتر خود را با آن بوت کنید. (مقالات زیادی در مورد تنظیم بایوس برای بوت از CD در بخش مقالات سایت سرزمین دانلود قرار دارد)

 

- بعد از بوت شدن سیستم توسط این CD ، از گزینه هایی که در بخش Advanced Options قرار دارند میتوانید برای تعمیر و بازیابی ویندوز خود استفاده کنید.

 

  

گزینه System Restore:

توسط این گزینه میتوانید ویندوز را به حالت آخرین ذخیره System Restore بازگردانی کنید.

 

گزینه System Image Recovery:

اگر از ویندوز خود Image گرفته باشید، میتوانید آن را با استفاده از این گزینه بازیابی نمایید.

 

گزینه Automatic Recovery:

با انتخاب این گزینه، ویندوز به صورت خودکار به دنبال اشکالات میگردد و آنها را برطرف میکند.



حذف سوابق جستجو در ویندوز 8

 

یکی از قابلیت های جدید ویندوز 8 ، ارتقای سیستم جستجوی آن میباشد. محل پیش فرض کادر جستجو در ویندوز 8 ، نوار چارمز (Charms) است.

 

برای دسترسی به نوار Charms ، کلید های Win+C را به طور همزمان فشار دهید. همانطور که مشاهده خواهید کرد کادر جستجو در این نوار مشخص است. با تایپ عبارت مورد نظر خود در کادر Search میتوانید در میان محتویات کامپیوتر خود جستجو کرده و ابزار، برنامه، یا فایل مورد نظرتان را پیدا کنید.

 

برای راحتی کاربر جهت دسترسی به جستجو های قبلی، ویندوز 8 سوابق جستجو ها را ذخیره میکند. به این ترتیب میتوانید بدون تایپ کردن و تنها با فشرده کلید جهت نما به طرف پایین، سوابق عبارت هایی که قبلا جستجو کرده اید را ببینید و به آنها دسترسی داشته باشید. اما اگر ویندوز شما توسط افرادی غیر از خودتان هم استفاده میشود ممکن است نخواهید تا شخص دیگری بتواند سابقه جستجوهای شما را مشاهده کند. در این ترفند ویندوز 8 روشی را آموزش میدهیم که میتوانید سوابق ذخیره شده در کادر Search را حذف کنید. همچنین میتوانید امکان ذخیره سازی سوابق را غیر فعال کنید تا از این به بعد جستجو های شما ذخیره نشوند.

 

روش کار:

- کلید های Win+C را به طور همزمان فشار دهید تا به نوار Charms دسترسی پیدا کنید.

- در این قسمت، بر روی Settings کلیک کنید تا وارد تنظیمات شوید.

- بر روی گزینه Change PC Settings کلیک کنید.

- وارد قسمت مربوط به Search شوید.

- در اینجا گزینه ای به اسم Delete History قرار دارد که با کلیک روی آن میتوانید سوابق جستجو های ذخیره شده در ویندوز را حذف نمایید.

 

اگر میخواهید از این به بعد جستجوهای شما ذخیره نشوند، گزینه Let Windows save my searchs as future search suggestions را غیر فعال (Off) کنید.



جلوگیری از دانلود اتوماتیک عکس های موجود در ایمیل ها، در نرم افزار Mail ویندوز 8


در ویندوز 8 نرم افزاری به اسم Mail Application وجود دارد که میتوانید از آن برای ارسال، دریافت، و مدیریت ایمیل های خود استفاده کنید. در واقع این نرم افزار جایگزین Outlook Express شده است که در نسخه های قبلی ویندوز وجود داشت.

 

وقتی شما ایمیلی که حاوی عکس باشد را باز کنید، معمولا به صورت اتوماتیک عکس ها دانلود شده و به نمایش در میاید. اما بسیاری از ایمیل ها تبلیغاتی است و دانلود شدن عکس های آنها فقط باعث مصرف ترافیک اینترنت میشود. مخصوصا اگر این ایمیل از یکی از گروه های اینترنتی ارسال شده و دارای عکس هایی بسیار حجیم و بزرگ باشد.

 

در این ترفند ویندوز 8 ، روشی را به شما آموزش میدهیم که میتوانید از دانلود اتوماتیک عکسهای موجود در ایمیل ها جلوگیری کنید. به این ترتیب عکس ها در ایمیل دیده نخواهد شد. مگر اینکه خودتان روی آنها کلیک کرده و اجازه دانلود عکس ها را بدهید.

 

روش کار:

- از طریق صفحه Start ویندوز 8 وارد برنامه Mail شوید.

- کلید های Win+i را بزنید و وارد Settings شوید.

- در این صفحه وارد بخش Accounts شده و اکانت ایمیلی که قصد اعمال این ترفند روی آن را دارید انتخاب کنید.

- در اینجا گزینه ای با عنوان Automatically download external images وجود دارد که میتوانید آن را فعال یا غیر فعال کنید. برای جلوگیری از دانلود اتوماتیک عکس ها، آن را غیر فعال کنید.

 

از این پس، عکس های موجود در ایمیل های دریافتی نشان داده نخواهند شد. مگر اینکه خودتان اجازه دانلود و نمایش آنها را بدهید. توجه کنید که اگر چند ایمیل در برنامه Mail دارید باید این تنظیمات را روی همه آنها انجام دهید.

 

این قابلیت، در برنامه Outlook نیز وجود دارد.



 

آموزش غیر فعال کردن اعلان ها (Notifications) در ویندوز 8  

 

از امکانات جدید ویندوز 8 میتوان به اعلان ها (Notifications) اشاره کرد. به این ترتیب که اگر یکی از برنامه ها (Apps) به روز شده باشد و یا نیاز به اطلاع رسانی به کاربر داشته باشد، در محیط استارت آپ یا صفحه شروع به کار ویندوز 8 اطلاع رسانی میشود. مثلا اگر ایمیل جدیدی برای شما آمده باشد و اپلیکیشن Mail در این محیط قرار داده شده باشد تعداد ایمیل های جدید اطلاع داده میشود. این قابلیت اگرچه بسیار کارآمد و مفید است اما در مورد برخی از برنامه ها شاید ضرورتی نداشته باشد.

 

اگر میخواهید این قابلیت را در ویندوز 8 غیر فعال کنید، از این روش استفاده کنید:

 

- در محیط ویندوز 8 کلیدهای ترکیبی Win+I را فشار دهید.
- بر روی دکمه Change PC Settings کلیک کنید.
- از قسمت سمت چپ، گزینه Notifications را انتخاب کنید.
در این قسمت میتوانید نحوه نمایش اعلان ها را تنظیم و یا غیر فعال نمایید. همچنین می‌توانید در صورت تمایل اطلاع‌ رسانی‌ برای یک اپلیکیشن خاص را به طور جداگانه غیرفعال کنید.

 

روش دیگر برای غیرفعال کردن اعلان های مربوط به یک اپلیکیشن این است در صفحه‌ Start بر روی اپلیکیشن مورد نظر راست کلیک کرده و سپس Turn live tile off را انتخاب کنید.

 

اگر ویندوز شما چند کاربر دارد و قصد غیرفعال کردن اعلان های صفحه‌ Lock برای تمام حساب‌های کاربری را دارید میتوانید از این روش استفاده کنید:
-  با یک حساب کاربری با دسترسی Administrator وارد محیط ویندوز شوید.
- کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ Run باز شود.
- در کادر Run عبارت gpedit.msc را وارد نموده و Enter بزنید.


- پنجره‌ Local Group Policy Editor باز خواهد شد. به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration / Administrative Templates / System / Logon


- در این پنجره بر روی Turn off app notifications on the lock screen دوبار کلیک کنید.
- گزینه‌ Enabled را انتخاب نموده و سپس بر روی OK کلیک کنید.

 

برای اینکه اثر تغییرات انجام شده را بدون نیاز به ریستارت کردن ویندوز مشاهده کنید، دوباره Run را اجرا نموده و عبارت gpupdate /force را وارد کنید و Enter بزنید.



نحوه پاک سازی سیستم از فایل های اضافه بعد از ارتقا از ویندوز 7 به ویندوز 8

 

 



ادامه مطلب ...


آموزش ورود به Safe Mode در ویندوز 8

 

 



ادامه مطلب ...


 

آموزش عکس گرفتن از صفحه نمایش در ویندوز

 

 

 

در ویندوزهای XP و 7 ، برای عکس گرفتن از صفحه نمایش، باید ابتدا کلید Print Screen کیبورد را بزنید. با این کار، عکس صفحه نمایش در حافظه ویندوز کپی می شود. سپس باید یک برنامه ویرایش عکس (مثل Paint ویندوز) را باز کرده و با انتخاب گزینه Paste از منو، و یا زدن کلید های Ctrl+V ، عکس در محیط ویرایشگر قرار می گیرد. سپس باید آن را ذخیره کنید.

 

با این کار عکسی از تمام صفحه گرفته می شود. برای عکس گرفتن از پنجره فعال نیز، باید به طور همزمان کلیدهای Alt + Print Screen را بزنید و باقی مراحل را انجام دهید.

 

(کلید Print Screen معمولا در بالاترین ردیف کلید های کیبورد در سمت راست قرار دارد. البته ممکن است اسم آن به صورت مخفف، مثلا PrntScr نوشته شده باشد)

 

 

اما در ویندوز 8 ، کار بسیار ساده تر شده است. با فشردن کلید Print Screen ، عکس صفحه نمایش به صورت اتوماتیک با فرمت PNG در پوشه My Pictures ذخیره می شود.

برای گرفتن عکس از پنجره فعال نیز، باید کلید های Win + Print Screen را به طور همزمان فشار دهید.

 

امیدواریم این مقاله آموزشی کوتاه ولی پرکاربرد، مورد توجه علاقمندان ویندوز قرار گرفته باشد.



آموزش دسترسی به تنظیمات بوت در ویندوز 8 - Windows 8 Advanced Boot Options

 

 



ادامه مطلب ...



آموزش شروع کار با ویندوز 8

 

ویندوز 8 هم اکنون با ارائه نسخه جدیدی از این سیستم عامل توسط کمپانی مایکروسافت، قابل استفاده برای تمامی کاربران است. یکی از تغییرات بزرگی که در این نسخه روی داده است، جایگزین شدن صفحه شروع و یا همان Start Screen به جای منوی شروع یا Start ویندوز است که تا کنون در تمامی نسخه های ویندوز موجود بوده است. در این مقاله آموزشی با این صفحه و چگونگی مدیریت آن به صورت کامل آشنایی پیدا می کنیم.



ادامه مطلب ...



معرفی امکانات جدید ویندوز 8

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

نخستین گوشی هوشمند کاملا شفاف
دانلود بازی No Gravity v1.8.3 + data اندروید نرم افزار Moon+ Reader Pro v1.9.2 نرم افزار جدید WiFi Meter v1.2 دانلود بازی جدید Big River Fishing 3D v 1.01 اندروید تصاویر لو رفته iPhone 6 با کیفیت ترین والپیپرهای HD اندروید (اندروید پلیس میشود) مشخصات گوشی جدید ایسوس PadFone Infinity معرفی پدفون اینفینیتی ایسوس - یک تیر و دو نشان معرفی برندگان جوایز سال 2013 - گلکسی اس 3، آَشا 305، نکسوس 7 و فیس بوک در میان برنده ها تاریخ رونمایی از نسل بعدی گلکسی اس سامسونگ رسماً تأیید شد: 14 مارس 2013 (بامداد 25 اسفند 1391) - به معرفی چهار گوشی جدید توسط نوکیا معرفی تبلت گلکسی نوت 8.0 سامسونگ معرفی هواوی اسند پی 2 با صفحه نمایش 4.7 اینچی عکس های جدید فاش شده از هاوایی Ascend P2 که اشاره به دوربین 13 مگا پیکسلی دارد فریمور لوبیای ژله ای 4.1.2 گوشی Xperia S به بیرون درز کرد . جدیدترین فرمور تست گلکسی اس 3 - I9300XXUFMB3 اندروید 4.2.1 نمرات بنچمارک HTC One ، که بسیار جالب توجه می باشد HTC One با قیمت 510 پوند در کشور انگلیس جزئیات بیشتر از Xperia SP LG Optimus F5 Lumia 920 و HTC 8X آیا نسخه نهایی اکسپریاZ مجهز به صفحه نمایش IPS خواهد بود؟! نگاهی به اکسپریاZ و مقایسه با گلکسیSlll سامسونگ Asus VivoTab RT TF600T ویندوز در خط استارت معرفی گوشی های گلکسی فیم و گلکسی یانگ سامسونگ همراه با نسخه دو سیم کارته این گوشی ها
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه های کامپیوتر و موبایل و آدرس mob-pc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان